סימוןמיכל הקטנה והמפלצות בעונה חדשה – זמן לזוז!מטוסי עלסמי הכבאיהרפתקאות פיטר הארנבריינג'ר רובתומס הקטר וחבריםהמופע המבולבל של יובלמולי וצומידוטבוב הבנאישון כבשוןקודי קא-פאוחוגגים יום הולדת לעוגיפלצת!יובל המבולבלנווה עצלנותהעולם המטורף של דוד חייםחזרה לגן ולבית הספרבטוחים שאנחנו בטוחיםרון ברווזוןקלאו וקוקיןלילה הופ!דינו דןהיכון חידון הופ!מספרי משימהרחוב סומסום – מגלים סקרנותסבא מתכווץהדבורה מאיהטימוטי הולך לבית הספרטבע תוםסוד הקצב של מיכלהפיה לילידפנה ודודידורחוב סומסוםכוח הקצבעוד חברים של הופ!מייק האבירמר מוכשר מסביב לעולם-תום זכויותחבורת החצרדובוני אכפת ליהפוני הקטן שליהקרקס של רינתתותיתיובל המבולבל – מר עגבניהגן המפלצותסבא טוביהכוכב קטן
בואו נלמד את ילדנו הערכה מהי

דברים קטנים עושים הבדל גדול

בואו ונראה לילדים את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ושדברים קטנים עושים הבדל גדול.

תראו את זה!

צפו יחד בסרט להזיז את הר

  • בסרט הזה, הר אף פעם לא רואה את זריחת השמש וזוהי המשאלה הגדולה ביותר שלו. חבריו מנסים לעזור לו בדרכים שונות, ולבסוף הוא חווה את השמש באופן יצירתי. בנוסף, הוא רואה שהחברים שלו אדיבים אליו.

דברו על זה!

נסו את זה!

שנו את נקודת המבט!

עזרו לילדים לראות  איך אחרים מרגישים דרך כניסה לנעליים שלהם.

  • בסרט, הר קיבל הזמנה לצפות בזריחת השמש. קבעו שעת משחק בזמן הזריחה עם ילדיכם.
  • זוהי יכולה להיות ארוחת בוקר עם כמה סוגים של מאכלים כדי שיהיה עוד יותר מיוחד.
  • כשהשמש מתחילה לזרוח, בקשו מילדיכם לציין אילו צבעים הם רואים.
  • כיצד צפייה בזריחה גורמת להם להרגיש?
  • כעת בקשו מהם להפנות את גבם לשמש ואמרו להם לא לזוז.
  • כיצד הם מרגישים כעת?
  • בקשו מהם לחשוב איך זה היה מרגיש להיות הר ולא לראות את השמש.
  • האם הוא/היא יכול/ה להרגיש את השמש על גבו/ה?
  • האם זה טוב כמו לראות את השמש או לא טוב באותה המידה?
  • תנו לילדיכם מראה ואמרו להם להחזיק אותה כך שיראו את השמש מאחוריהם.
  • האם זה יותר טוב? האם זה טוב כמו לראות את השמש?
  • עזרו לילדיכם להבין שיש אנשים, כמו הר, שלא יכולים לעשות דברים שהם רוצים לעשות ולא יכולים לעשות דברים כמו שילדכם עושה. אנחנו צריכים לחשוב על איך אחרים עשויים להרגיש.

 

מה אתם הייתם עושים?
עזרו לילדיכם לראות שהם יכולים לעשות הרבה עבור אחרים אם הם יחשבו על זה.

  • למרות שילדיכם צעירים, הם יכולים לעשות הרבה עבור אחרים.
  • הציגו בפניהם תרחישים ודברו איתם על מה הם היו יכולים לעשות בכל אחד מהם. עודדו אותם לחשוב על איך האדם האחר עשוי להרגיש, ואז מה הם היו עושים כדי לעזור.
    – אתם משחקים עם חברים בהפסקה. אתם מבחינים באדם לבד, מביט למטה.
    – אבא שלכם עובד קשה כדי לשים ארוחת ערב על השולחן.
    – מישהו נפל והתחיל לדמם.
    – אחותכם חולה.
    – אמא בדיוק חזרה מהעבודה, והיה לה יום קשה.
    – אתם שומעים על ילד אחר שלא הולך לקבל מתנות ליום ההולדת כי הוריו לא יכולים להרשות לעצמם.
    – אתם מבחינים באדם חסר בית בזמן שאתם מטיילים בעיר.
    – חבר שלכם מגיע אליכם הביתה בפעם הראשונה ורוצה לשחק בצעצוע שאתם הכי אוהבים.
    – אתם מבחינים באדם עם קביים נאבק לפתוח דלת.
  • ציינו בפני הילדים שיכולים להיות להם רעיונות מצויינים רק אם יחשבו איך האדם האחר עשוי להרגיש.