סימוןמיכל הקטנה והמפלצות בעונה חדשה – זמן לזוז!מטוסי עלסמי הכבאיהרפתקאות פיטר הארנבריינג'ר רובתומס הקטר וחבריםהמופע המבולבל של יובלמולי וצומידוטבוב הבנאישון כבשוןקודי קא-פאוחוגגים יום הולדת לעוגיפלצת!יובל המבולבלנווה עצלנותהעולם המטורף של דוד חייםחזרה לגן ולבית הספרבטוחים שאנחנו בטוחיםרון ברווזוןקלאו וקוקיןלילה הופ!דינו דןהיכון חידון הופ!מספרי משימהרחוב סומסום – מגלים סקרנותסבא מתכווץהדבורה מאיהטימוטי הולך לבית הספרטבע תוםסוד הקצב של מיכלהפיה לילידפנה ודודידורחוב סומסוםכוח הקצבעוד חברים של הופ!מייק האבירמר מוכשר מסביב לעולם-תום זכויותחבורת החצרדובוני אכפת ליהפוני הקטן שליהקרקס של רינתתותיתיובל המבולבל – מר עגבניהגן המפלצותסבא טוביהכוכב קטן
מערך שיעור – אורות קטנים
לדור הצעיר

דברים קטנים עושים הבדל גדול

בואו נראה לילדים שלנו את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ונראה להם שדברים קטנים עושים הבדל גדול.
תראו את זה!

צפו יחד בסרט אורות קטנים

בסרט הזה, ילד מרגיש בודד ומאיר באור קטן לתוך החושך. ילדה רואה את האור ובעזרת חברים מראה לילד שלהרבה אנשים אכפת.

דברו על זה!

נסו את זה!

הראו להם כיצד! עזרו לילדים לראות כמה כיף להיות אדיבים וכשאדיבים אליכם.

  • הוציאו לוח שנה והקציבו שבוע עבור כל ילד.
  • במהלך אותו שבוע, הכיתה צריכה להתמקד בללמוד יותר על התלמיד של אותו שבוע כאשר הוא/היא יספרו על עצמם.
  • בזמן שהם עשויים לספר על הצעצועים או המשחקים האהובים עליהם, עודדו את התלמידים לספר על מה הם היו רוצים להשתפר בו, דברים שמפחידים אותם, דברים שהם היו מוצאים בעייתיים בעבר אך כעת הם התגברו עליהם.
  • בכל יום בקשו מהתלמידים לצייר תמונה או לחלוק הערה יפה שאתם יכולים לכתוב בשבילם, הכל צריך להיות ממוקד בתלמיד של אותו שבוע.
  • בסוף השבוע, הציגו את הפריטים בפני התלמיד של אותו שבוע ובקשו ממנו/ממנה להביע הכרת תודה ולספר כיצד כל אחד מהדברים האלה גרם לו/לה להרגיש.

שחקו!

אדיבות מתחילה עכשיו. עזרו לילדים לראות כיצד אדיבות יכולה להיות משהו שמתכננים ועושים, אך זהו גם דבר פשוט כמו לומר שלום למישהו.

  • הושיבו את התלמידים במעגל
  • בקשו מתנדב. אמרו לתלמיד לפנות למי שמימינו ולומר לו/לה משהו אדיב.
  • כעת, מי שנאמרו לו המילים האדיבות מסתובב לימין ואומר משהו אדיב.
  • המשיכו את התהליך עד שכל אחד הסתובב בחדר וקיבל הזדמנות להשתתף.
  • לאחר מכן, שאלו את התלמידים כיצד זה מרגיש כשאומרים לך מילים אדיבות.
  • ציינו בפני התלמידים שהענקת אדיבות מרגישה טוב בדיוק כמו לקבל אותה, ושהענקת אדיבות היא משהו שיש לכולנו שליטה עליו ולכן אנחנו אחראים על האושר שלנו.
  • זכרו לכלול את כל המורים בחדר במעגל. לא רק שהמורים הם מודלים לחיקוי להענקת מילים אדיבות, אך התלמידים גם צריכים להבין שיש להם את הכוח לגרום למבוגרים אושר באמצעות אמירת מילים אדיבות להם גם כן. לכל אחד מגיע להיות מאושר ושיעריכו אותו!