סימוןמיכל הקטנה והמפלצות בעונה חדשה – זמן לזוז!מטוסי עלסמי הכבאיהרפתקאות פיטר הארנבריינג'ר רובתומס הקטר וחבריםהמופע המבולבל של יובלמולי וצומידוטבוב הבנאישון כבשוןקודי קא-פאוחוגגים יום הולדת לעוגיפלצת!יובל המבולבלנווה עצלנותהעולם המטורף של דוד חייםחזרה לגן ולבית הספרבטוחים שאנחנו בטוחיםרון ברווזוןקלאו וקוקיןלילה הופ!דינו דןהיכון חידון הופ!מספרי משימהרחוב סומסום – מגלים סקרנותסבא מתכווץהדבורה מאיהטימוטי הולך לבית הספרטבע תוםסוד הקצב של מיכלהפיה לילידפנה ודודידורחוב סומסוםכוח הקצבעוד חברים של הופ!מייק האבירמר מוכשר מסביב לעולם-תום זכויותחבורת החצרדובוני אכפת ליהפוני הקטן שליהקרקס של רינתתותיתיובל המבולבל – מר עגבניהגן המפלצותסבא טוביהכוכב קטן
מערך שיעור – להזיז את ההר
לדור הצעיר

דברים קטנים עושים הבדל גדול

בואו ונראה לילדים את הכוח שיש להם להשפיע חיובית על העולם שסביבם, ושדברים קטנים עושים הבדל גדול.
תראו את זה!

צפו יחד בסרט להזיז את הר

  • בסרט הזה, הר אף פעם לא רואה את זריחת השמש וזוהי המשאלה הגדולה ביותר שלו. חבריו מנסים לעזור לו בדרכים שונות, ולבסוף הוא חווה את השמש באופן יצירתי. בנוסף, הוא רואה שהחברים שלו אדיבים אליו.

דברו על זה!

נסו את זה!

תהיו ההר!

עזרו לילדים ללמוד להעריך מה שיש להם.

  • שחזרו את הפרק עם התלמידים כשכל אחד משחק דמות אחרת.
  • אם השמש זורחת, צאו ושחזרו את הפרק בחוץ.
  • שאלו את הר כיצד הוא/היא מרגיש/ה ללא יכולת לזוז.
  • ההר לא יכול לראות את השמש, אבל מה הוא/היא כן יכולים לראות?
  • מה הוא/היא יכול/ה להרגיש?
  • אם הפעילות מתקיימת בחוץ, שאלו את הכיתה איך זה מרגיש להיות בשמש בזמן שהם משחקים בחוץ.
  • האם השמש מרגישה חמימה?
  • הניחו שמיכה על הגב של ההר ושאלו אותו/אותה אם הוא/היא יכול/ה להרגיש את השמש.
  • איך זה מרגיש? האם זה מרגיש כמו חיבוק חם?
  • בסרט, הר לא היה יכול לראות את השמש, אבל מה כן היה יכול לראות (שמיים כתומים וצהובים, אדמה מושלגת, עצים, חברים)?
  • נגנו מחדש את הסרט בלי קול ובקשו מהתלמידים לרשום את כל הדברים שהר היה יכול לראות.
  • מהם הדברים שהר היה מסוגל לעשות?
  • זה היה עצוב שהר לא היה יכול לראות את השמש, אך האם שאר הדברים מפצים על כך?

 

שחקו!

אנחנו מסתדרים עם קצת עזרה מחברים.

  • דונו בפעילות בה ההר מזהה את הדברים שיש לו.
  • שאלו את התלמידים איך זה היה אם הייתה להם בעיה ברגליים והם לא היו יכולים ללכת. הם הם היו מרגישים קצת כמו הר?
  • מה אם הם לא היו יכולים לשמוע? בקשו מחלק מהתלמידים לכסות את אוזניהם בזמן שאתם מספרים לכיתה בדיחה.
  • אחרי שכולם מתחילים לצחוק, הורו לתלמידים להוריד ידיים מהאוזניים.
  • שאלו את התלמידים איך זה הרגיש כשכולם דיברו וצחקו והם לא ידעו מה נאמר.
  • בחרו תלמיד שיעמוד בקדמת הכיתה וכסו את עיניו.
  • אמרו לכיתה להורות לתלמיד כיצד להגיע מנקודה אחת בחדר לנקודה אחרת בחדר.
  • לאחר מכן, שאלו את התלמיד עם העיניים המכוסות איך היה לקבל הוראות.
  • בצעו את הפעילות שנית, והפעם עם תלמיד אחר כמדריך. בקשו מהתלמיד עם העיניים המכוסות לשים יד על הכתף של התלמיד האחר בזמן שהוא מוליך אותו באיטיות לאורך החדר.
  • כיצד זה הרגיש לקבל עזרה מחבר? האם ברור כמה טוב יותר כאשר אנחנו עוזרים לאחרים לעומת להגיד להם מה לעשות?